Verwenparadijs op Bali

23 juli 2014 - Sanur, Indonesië

Selamat siang Apen!

We zijn in het Puri Santrian Beach & Spa Resort, Sanur, Bali.

Maandag 21 juli 2014
En zo sla je de zondag bijna in z'n geheel over, ben je 'n flink aantal uurtjes onderweg en beland je uiteindelijk in een super-de-luxe 5 sterren beach resort op Bali. OK, qua paradijselijk ben ik als verwende chimpansee inmiddels wel wat gewend, maar dit slaat alles! 3 Zwembaden, ligbedden, strand & zee, loungebanken en massagehutten op het strand, hutten met ligbedden in de zee (!), diverse restaurants, beach club, een spa en last but not least prachtige kamers, verscholen in het groen. Need I say more? Hier gaan we dus de komende 3 dagen chillen. Zoals gezegd we bouwen onze reis op van rustig naar aktie en avontuur. Voorlopig zitten we hier dus gebakken!

Dinsdag 22 juli
Never a dull moment met het mensvolk... Denk je lekker rustig te kunnen chillen, krijgt mensBetty erg veel pijn aan 'n kies (kroon). Begon in het vliegtuig, maar zakte niet weg. Integendeel, het werd steeds erger. Toen de boel in haar mond toch wel erg begon te kloppen vannacht, besloten de grote mensapen dat het tijd werd voor een bezoek aan een Balinese tandarts. Dat werd geregeld door de receptie en wat schetste mijn verbazing? MensBetty werd opgehaald door Dr. Ari GP (huisarts) in een ambulance!!! MensKees ging ook mee voor de mentale ondersteuning, die hard nodig was. Want zeg nou zelf Apen, een tandartsbezoek is al geen pretje, maar een bezoek aan de tandarts in Denpasar (ofwel Dentalpasar, zoals iemand het al noemde) is toch even andere koek! Gearriveerd bij de dokters- annex tandartspraktijk, kreeg mensBetty het Spaans (ofwel Balinees) benauwd. Trappetje op en daar was dan de tandarts. Opeens 50 jaar terug in de tijd.... mensBetty's 1e traumatische bezoek aan Dr. Bruinsma kwam weer naar boven... Dr. Ari deed het vertaalwerk voor de tandarts en met mensKees en de bevallige tandartsassistente erbij was het nogal vol in het kleine kamertje. Bleek 'n infectie te zitten in de pocket onder de kroon. De boel is schoongemaakt en met antibacterieel spul behandeld. Met antibiotica en pijnstillers op zak werden de grote mensapen weer door dr. Ari en de ambulance afgeleverd bij het resort. MensBetty was toch 'n beetje "shaky" van het hele gebeuren, dus werd een bezoek aan de Uluwatu tempel voor de Kecak (apen!) dans een dagje verschoven en heeft het mensvolk de rest van de dag luierend aan het strand doorgebracht. Enerverend dagje al met al...

Woensdag 23 juli
Dag van nationale rouw in Nederland... Lola CC volgt het nieuws hier op de voet met de digitale versie van het NRC. Hoewel Nederland heel ver weg is, zijn ook wij hier op Bali erg bezig met al die omgekomen Nederlanders, het nationale verdriet en de boosheid over deze walgelijke daad. We zijn er ondanks het tropische paradijs allemaal wat stil van. MensBetty is inmiddels wat opgeknapt, de ergste pijn is gezakt en ze heeft vannacht voor het eerst goed geslapen zonder slaappillen... Het grootste deel van de dag wordt weer eens luierend aan het strand doorgebracht, maar aan het einde van de dag vertrekken we met een taxi naar de Uluwatu tempel om wat Balinese cultuur op te snuiven. De tempel ligt aan zee op een klif, prachtige ligging en heel mooie zonsondergang. De Apendans (Kecak) is in eerste instantie wat monotoon, maar allengs komt er meer "schwung" in. Leuk om te zien en erg kleurrijk.

Morgen vertrekken we naar Lovina op noord Bali. We hebben de hele dag een chauffeur tot onze beschikking en gaan dus wat toeren over het eiland.

Ik meld me gauw weer. Later!
Dikke knuffel van Lola Coole Chimp