Tús maith leath na hoibre...

4 augustus 2018 - Haarlem, Nederland

Het officieuze symbool van Ierland: de klaver (shamrock)...Ofwel: een goed begin is het halve werk.

En als coole reisverslaggeefster bereid ik mij natuurlijk tot in de puntjes voor op de rondreis die ik met het mensvolk ga maken door een deel van Ierland.

In Ierland spreken ze een totaal niet te verstane taal: Gaelic. Er is geen chocola van te maken, maar begreep dat de Ieren gelukkig ook “gewoon” Engels praten. Vind ik persoonlijke een hele opluchting!

Dit land schijnt te barsten van de prachtige natuur en daar gaan wij wat van meemaken. Heb al gelezen over Keltische (mystieke) sferen, grillige kustlandschappen en bergachtige schiereilanden. En het schijnt er ook nogal mooi groen te zijn. Dat zal wel met het klimaat daar te maken hebben. Maar na al die hitte en droogte hier in Nederland ben ik wel toe aan temperaturen van rond de 20 graden en af en toe een fijn buitje!

Vrijdagmorgen vliegen we naar Cork, halen de huurauto op en reizen we via Zuidwest-Ierland naar Dublin in een week tijd. Het mensvolk zal ongetwijfeld ook nog wel tijd vrijmaken voor een rondje echte links golf. Ik heb ze al naar coole golfbanen zien kijken! Mij maakt het niet uit hoor, links of rechts, ik ben van de partij!

Oh ja, het officiële symbool van Ierland is de Keltische harp, maar ik denk dat het officieuze symbool, het klavertje (shamrock) meer bekend is. Heb gelezen dat deze klaver door St. Patrick (hij bracht het Christendom naar Ierland) werd gebruikt om de heilige drie-eenheid uit te leggen. Ook wel weer een leuk weetje!

Ik heb er in ieder geval reuze veel zin in en ben erg benieuwd naar dit land! Later…

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp