GPS-gedoe en andere Lol-lige zaken...

27 januari 2017 - Krabi, Thailand

Hallo Apen,

De dag begon woensdagochtend in Tamme Rat met de nodige gps perikelen. Het mensvolk had contact opgenomen met Budget en er kwam een Budgetmens met een nieuwe gps om te testen waar het probleem lag. Nou, dat lag volgens hem aan de acculader in de auto, dus werden wij naar het lokale vliegveld gedirigeerd om een nieuwe auto op te halen. Zo kom je nog eens ergens... Enfin, ook in de nieuwe auto laadde de gps niet op, dus lag 't toch echt aan de lader en moesten we op het vliegveld van Krabi een nieuwe ophalen...

Tot aan Krabi airport hadden we helemaal geen navigatie nodig hoor. Met de kaart van Zuid Thailand redde het mensvolk zich prima. Goede wegen en het werd een heel mooie heuvelachtige rit met vele tinten groen (fifty shades of green...). We hebben ervan genoten! Op het vliegveld van Krabi kregen we een nieuwe oplaadkabel en hoppa: de gps deed 't! Niet dat 't mensvolk 'm lekker aan de praat kreeg hoor, terwijl ze toch echt hulp nodig hadden om de weg naar het Sunda Resort op Ao Nang Beach te vinden.Maar met het uitstekende richtingsgevoel van Michiel en de weergaloze kaartleestechniek van Betty zijn we uiteindelijk toch op de goede plek beland en boy, het was de moeite waard hoor!

We zitten in een tropisch paradijsje, lijkt wel een jungle lodge, heel gaaf! Minpuntje voor 't mensvolk is, dat er geen drank wordt geschonken. Ha...ha... het mensvolk baalde, want dit resort wordt door Moslims gerund! Gelukkig stikt het van de bars en restaurants op Ao Nang Beach, dus die twee komen echt niet droog te staan hoor...

Hoewel Thailand voor het grootste deel Boeddhistisch is, wonen hier in het zuiden ook nogal wat Moslims. En die Moslims hebben moskeeën met muezzins, die oproepen tot het gebed. Nou is dat op zich niet zo erg hoor, ware het niet dat die oproep gedaan wordt met de zonsopgang, zo rond 05u30!! De ochtendstond heeft goud in de mond, maar die muezzins hebben bepaald geen gouden keeltjes. Wat een gejengel en slapen daarna...ho maar!

Gisteren heeft het mensvolk een tripje gedaan met de longtail boot naar Railay Beach. Niets voor mij dus, teveel nattigheid  en degenen die mij kennen weten dat ik helemaal niet van water hou! Ze hebben er aan het strand gelegen, gezwommen en zitten lunchen, niks gemist dus...

Vandaag gaan we verder naar de jungle van Khao Sok en blijven daar 2 nachten. Het mensvolk was er al eens in 2007 en vonden het er vet cool. Zij houden van de jungle en het regenwoud, ondanks de giga grote insecten, de muggen en andere narigheid. Ben benieuwd! Later...