Jungle rock in Khao Sok!

29 januari 2017 - Khao Sok National Park, Thailand

Hallo Apen,

Vrijdagochtend zijn we vertrokken uit Ao Nang Beach en het mensvolk dacht dat 't een eitje zou zijn om weer de grote weg richting Khao Sok te vinden. Daar hadden ze toch echt niet de navigatie voor nodig, vonden ze. Ha...ha... na 1 uur waren ze nog geen 10 km opgeschoten, de sukkels. Zelf vonden ze 't geen probleem hoor, ze genoten van de sightseeing en de heerlijke Segafredo koffie die ze zomaar onderweg tegenkwamen. Elk nadeel... juist!

Zo is het mensvolk nog wel een paar keer fout gereden hoor, maar ze maalden er niet om. We hoefden tenslotte niet veel kilometers te rijden en hadden dus alle tijd van de wereld. En zo arriveerden we toch heel relaxed om 14u30 in de Anurak Community Lodge, net buiten het Khao Sok National Park. En nee, het is geen commune, maar een lodge die op initiatief van de reisorganisatie Riksja Travel samen met de lokale bevolking is opgezet. Supermooie plek met een prachtig uitzicht en de kamers zijn gewoon comfortabel. En dat voor een jungle lodge!

Khao Sok NP is tropisch regenwoud en daar voel ik me natuurlijk helemaal thuis. Wat is het hier mooi! En ben je in de jungle, dan moet je natuurlijk wel wat activiteiten ondernemen. En zo geschiedde dat het luie mensvolk opeens in beweging kwam, want ook zij houden van het regenwoud.

Gisterochtend klokslag 09u00 stonden we paraat om met gids Nin te gaan fietsen om het lokale (boeren)leven te gaan bekijken. Natuurlijk was er geen fietsje in mijn maat, maar kon ik bij Michiel in de rugzak. Leuk ritje hoor, fietsen langs kleinschalige rubber- palmolie- en koffieplantages en een bezoek aan een "boerderij" waar van alles groeide en bloeide, want de grond is hier heel vruchtbaar.

Na de lunch ging 't mensvolk kanoën op de Sok rivier. Ik niet dus, want tja, water... Achteraf gezien had ik best mee gekund hoor, want het luie mensvolk hoefde niet zelf te kanoën, dat werd voor ze gedaan en ze werden er niet nat van. Die twee hoefden alleen maar relaxed achterover te leunen en om zich heen te kijken naar de prachtige natuur. Dat kan ik ook wel! Ze zijn onderweg nog wat apen (geen idee wat voor soort), een otter en een grote varaan tegengekomen en hebben ervan genoten. Mooi toch!

Vandaag reizen we verder naar Khao Lak voor 1 nachtje aan het strand. Het is maar een korte rit van 75 km, maar ik kan 't wel aan het mensvolk overlaten om hier meer van te maken. Later...