Op Phuket!

1 februari 2017 - Phuket, Thailand

Hee daar Apen!

We zijn inmiddels op Surin Beach Phuket. Zondag uit Khao Sok vertrokken voor de 75 km lange reis naar Khao Lak, een leuke (toeristische) badplaats aan de Andamanse Zee. En ik zei het al: het mensvolk wist er met gemak weer meer van te maken. En dat vind ik nou elke keer erg lollig! In Khao Lak logeerden we in een prima hotelgebeuren direct aan het strand en dat vond niemand vervelend. Gewoon een heerlijke plek om een middag en avond te chillen...

De laatste dagen van onze reis verblijven we in het Manathai hotel op Surin Beach op Phuket. Maandagmiddag zijn we aangekomen en Michiel had al snel uitgevonden wat de "places to be" hier zijn. Dus ging het mensvolk 's avonds met een shuttlebusje naar een super-de-luxe Ibiza-achtige beachclub genaamd Catch. Tja, die oudjes doen ook eens hip... ha...ha... Ze vonden het wel super cool daar en hebben er lekker gegeten en gedronken. Ook goed!

Gisteren hebben we een toertje gemaakt over het eiland. Het mensvolk heeft ff een paar golfbanen gecheckt, want vandaag moet ik er toch aan geloven. En we zijn naar de grote Boeddha gereden die boven op een berg zit en over Phuket uitkijkt. Natuurlijk hebben we niet alles in een keer kunnen vinden, maar dat is inmiddels gewoon onderdeel van onze vakantie. Leuk dagje zo!

Enfin, vandaag gaat het mensvolk dus golfen op de Phuket Golf & Country Club. Daar gaan ze 18 holes lopen (nee, niet met een buggy!) met caddies. En die caddies zijn allemaal vrouwen in blauwe kleding en rugnummers, da's toch geinig! Ik ga mee, wil dat geklooi van die 2 weleens zien. Het leuke is wel dat ze ook hier om een schuursponsje gaan spelen en dat sponsje is reeds aangeschaft bij de 7Eleven. Later...