De gordel van smaragd

13 juli 2014 - Haarlem, Nederland

Selamat siang Apen!

Zaterdag a.s. vliegen wij (het mensvolk en Lola CC) via Singapore naar Denpassar, Bali en gaat onze Indonesië reis van start. Eens zien of Multatuli terecht bovenstaande bijnaam aan het voormalige Nederlands-Indië heeft gegeven.

Dit keer starten we "slow" en bouwen de reis op van rustig naar aktie en avontuur. Dus gaan we eerst een paar dagen chillen aan het strand van Sanur, in het zuiden van Bali (vind ik persoonlijk niet veel aan). Dan gaan we richting Lovina in het noorden van Bali om dolfijnen te spotten en te gaan vissen (de mensmannen dus, mensBetty houdt helemaal niet van vis en ik niet van water!). Onze laatste stop op Bali is Ubud, waar we o.a. gaan mountainbiken tussen de rijstvelden (begint er al wat op te lijken...).

De echte aktie en het avontuur start op Sumatra. Via tussenstop Medan gaan we 6 dagen de jungle in van het Gunung Leuser National Park in het noorden van Sumatra, grenzend aan Atjeh. Daar gaan we o.a. op zoek naar de Sumatraanse orang-oetan en maken diverse trekkings. Kijk, da's andere koek: Lola CC is dol op de jungle, ik kom er tenslotte zelf vandaan (in Afrika dan wel).

We vervolgen onze reis naar het Tobameer en gaan nog eventjes de vulkaan Gunung Sibayak beklimmen, voordat we via Medan naar Hong Kong vliegen. De laatste dagen van onze vakantie brengen we aldus citytrippend door in deze hectische metropool.

Zoals jullie inmiddels wel van me gewend zijn, zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn reiswederwaardigheden en avonturen. Daar waar ik de beschikbaarheid heb over wifi, slinger ik ongetwijfeld wel een verhaaltje het web op!

Ik meld me wel weer. Later!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp

1. Iris Jon:
    13 juli 2014
    Heel veel plezier op jullie reis! Maak er een mooie trip van.