Tussen golfbanen en stranden...

8 mei 2014 - Alicante, Spanje

Hey Apen!

Lola CC en het mensvolk zijn 2 weekjes in Villamartin aan de Costa Blanca in Spanje. Voor een reisverslaggeefster nou niet bepaald interessante materie: zon, zee, strand en golf. Dat de zon hier elke dag schijnt en het lekker weer is, hoor je mij niet over klagen, maar de rest...! Mijn vaste lezers weten, dat ik 'n broertje dood heb aan water en golf, dus mijn vakantie is het niet.

Enfin, ik heb mijn outfit erop aangepast (preppy gestreepte RL polo met witte broek) en ga gewoon gezellig mee naar al die -volgens het mensvolk- prachtige golfbanen. Er liggen hier 4 banen in de buurt en die zijn in ieder geval niet saai. Lola CC ving woorden op als "spectaculair", "imponerend" en zelfs "intimiderend", nou...nou... Het mensvolk is het er unaniem over eens: Las Ramblas is de meest spectaculaire. Het zal wel...mij boeit het allemaal niet.

Wel geinig dat mensBetty steeds heen-en-weer vliegt tussen Amsterdam en Alicante. Speelt zondags met haar team golfcompetitie in NL en komt vervolgens hier in Spanje weer trainen voor de volgende competitiedag. Doet ze goed...

Verder zijn hier leuke strandjes, waar het mensvolk tussen het golfen door graag vertoeft. En aan restaurants is ook bepaald geen gebrek, keuze genoeg.

Gisteren hebben we met onze eigen menspuberbastards een fieldtrip naar Benidorm gemaakt om wat Hollandse "cultuur" op te snuiven. Genoeg Hollandse eettenten aan de boulevard te vinden met op de menukaart culinaire hoogstandjes als "2 kaassouflés met frites". Maar qua toeristen voornamelijk heel veel lelijke en dikke Engelsen die bepaald geen algemeen beschaafd Engels spraken...Kan je elders bijv. een fiets huren, in Benidorm is de scootmobiel een populair huuritem. En die zie je dan ook in grote getalen rondrijden. Het mensvolk heeft zich in ieder geval prima vermaakt op het strand en aan de boulevard van Benidorm!

Vandaag gaat het mensvolk nogmaals de strijd aan met Las Ramblas, de golfbaan met het hoogste intimidatiegehalte. Een uitdaging om de scores te verbeteren. Mij boeit dit allemaal niet, maar ga wel mee om ze te zien zwoegen en te horen (beschaafd) vloeken als hun bal weer eens in de diepte verdwijnt...

Vanavond nog wat Spaanse cultuur opdoen in El Patio Andaluz, alwaar het mensvolk gaat eten onder het genot van Spaanse zang en dans. Morgen nog een rondje golf op de Koninklijke en dan zit deze vakantie er alweer op. De mensmannen gaan zaterdagochtend terugrijden richting Nederland en zetten mensBetty af op het vliegveld van Alicante. Zij gaat zondag haar laatste competitiewedstrijd spelen op de Kennemer...

Onze volgende vakantie in de zomer heeft ongetwijfeld een hoger gehalte aan avontuur. We gaan naar Bali, Sumatra en Hong Kong. En zeker op het Sumatradeel verheugt Lola CC zich enorm. Daar is regenwoud en zijn orang-oetans...