Los Angeles: glamour, sterren en studio's

7 augustus 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dinsdag 6 augustus: Sightseeing Los Angeles
"See Los Angeles in one day" is een onmogelijke opgave. Maar wij hebben toch nog heel veel gezien dankzij het "hop-on, hop-off" busgebeuren. Eerst de bus via Beverly Hills naar Santa Monica genomen. Heerlijk weer, prachtig strand, maar geen tijd om daar op te liggen of zo.... Nee, we zijn de Santa Monica pier opgelopen, hebben 'n drankje gekocht en hup...weer op de bus.

Over Rodeo Drive in Beverly Hills gereden (niet uitgestapt, wat een beheersing!), dat wel een bezienswaardigheid op zich is qua winkels, mensen en auto's. Staat er gewoon een knalgele Bugatti!!! geparkeerd achter een knalrode Ferrari, de normaalste zaak van de wereld. Daarna door naar Hollywood Boulevard, de "Walk of Fame". Er zijn nog genoeg sterren leeg, dus heb ik gedaan of mijn neus bloedde en een ster voor mezelf geclaimd door er domweg op te gaan zitten. Nou, dat voelde prima hoor! Als BNC (Bekende Nederlandse Chimp) mag je toch wel een beetje dromen over een glansrijke carrière in Hollywood...?

Woensdag 7 augustus: Universal Studios Hollywood
De laatste dag in de VS hebben we bewaard voor dit pretpark. Nou is het verwende mensvolk al eens in de Universal Studios in Orlando geweest (de mensmannen zelfs al 2x), maar dit park is toch anders van opzet. Het is kleiner, maar meer gericht op de film zelf. De enorme Universal filmstudio's liggen ook op dit terrein. Jawel, daar waar veel films en series zijn en nog steeds worden gemaakt.

Gewapend met een "front of line" pas toog het mensvolk naar het park en ze waren niet de enigen... Druk dat 't er was!. Zoals vaak hier in de VS is met geld alles te koop. Je betaalt gewoon 10 dollar meer en je parkeert vlakbij de ingang. Met een "front of line" pas, hoef je niet uren te verspillen aan wachten voor de attracties, je kunt gewoon doorlopen. Het mensvolk vond deze pas een prima investering, als je bedenkt dat voor sommige attracties wachttijden waren van meer dan 1 uur. Ja, zelfs 1 uur en 35 minuten!

Voortvarend gingen we van start en doken direct het "House of Horror" in, niet wetende dat dit zo eng zou zijn. Je loopt er doorheen en je krijgt continu een hartverzakking, omdat opeens een of andere griezel je probeert te grijpen of een onverwachte beweging maakt. Het is doodeng! Mensbetty viel bijna om van de schrik en heeft er een uur of zo van moeten bijkomen.

Naast attracties als "The Mummy" (achtbaan), "The Simpsons" en "Transformers" (3D rides) was de Studiotour wel het hoogtepunt. Een tour van 45 minuten over het terrein van de filmstudio. Dat was vet cool. Naast uitleg over het hoe en wat van de studio, ook de nodige "special features". Om er eens een paar te noemen: King Kong vechtend met gemene dinosauriërs in 3D, aardbeving in een metrostation, scėne uit Psycho en een stukje Jaws. Maar het hoogtepunt voor MensBetty was toch wel heen-en- weer rijden over Wisteria Lane, daar waar haar favoriete serie Desperate Housewives is opgenomen. Al met al een superleuke, maar doodvermoeiende dag.

Morgen vliegen we terug naar Nederland, zeggen we bye bye tegen de VS. Dan zit mijn taak als reisverslaggeefster er ook weer op. Dus zeg ik: tot de volgende reis!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp!