San Diego: beestachtig leuk!

5 augustus 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Zondag 4 augustus: Sea World, San Diego
Ik val gelijk maar met de deur in huis: wij (het mensvolk en ik) vinden San Diego vet cool! En misschien vinden jullie de titel van dit verhaal wat vreemd, maar het is toch wel beetje een 'beestenboel" geworden in San Siego. Zijn 't erover eens, dat we hier wel wat langer hadden willen blijven, maar morgen in de loop van de dag moeten we al weer verder reizen naar onze laatste bestemming: Los Angeles.

Gistermiddag hier na een lange rit aangekomen en 's avonds naar de wijk Little Italy. Een zeer levendige en drukke wijk met heel veel Italiaanse restaurants, bars en gelaterias. Een restaurant vinden was niet zo moeilijk, een plaats daarentegen wel. Maar eenmaal een plek gevonden, heeft het mensvolk genoten van een prima Italiaans diner.

Vandaag was het dus de beurt aan Sea World en ik besloot alsnog om mee te gaan. Nou, daar heb ik geen spijt van gekregen hoor. Heb een super coole dag gehad met al die leuke dierenshows: de huisdieren (zo grappig met honden, katten, varkens, eenden en zelfs 2 kangeroes), de orka's, de dolfijnen en de zeeleeuwen. Want die Amerikanen kunnen als geen ander er ook een echte show van maken. Verder veel mooie en leuke dieren gezien als beluga's, ijsberen, pinguïns, haaien, manta's (die je mocht aaien), maar ook een training van de dolfijnen bijgewoond. Neem daarnaast leuke attracties als (water)achtbanen en een helicoptersimulatie over het Poolijs en je hebt een erg leuke dag. Jong, oud en deze coole chimp hebben erg genoten onder de stralende Californische zon.

Tot besluit chique dineren in het Gaslamp District, ook zo'n gezellig en levendig uitgaansgebeuren. Het mensvolk heeft er verrukkelijk gegeten!

Maandag 5 augustus: via San Diego Zoo naar Los Angeles
De menspubers wilden al 'n tijdje weer eens naar Artis, we hebben er jaren een abonnement gehad en vele malen bezocht. Van Artis was 't er nog niet gekomen, maar toevallig heeft San Diego ook een dierentuin; een soort Artis in het kwadraat. Een van de grootste en mooiste dierentuinen van de wereld met zo'n 800 diersoorten en 4.000 dieren.

Dus zijn we de dag begonnen met 'n bezoek aan de San Diego Zoo en daar heeft niemand van ons gezelschap spijt van gekregen. Prachtige dierentuin, heel groot en mooi opgezet met heel veel ruimte voor de dieren. En omdat ik ook meeging zijn we natuurlijk als eerste gestart bij de mensapen: orang-oetans, gorilla's (met een zeer imposante zilverrug) en bonobo's. Die maffe Amerikanen dachten dat het chimpansees waren, duh...echt niet! Wij chimps zijn veel aantrekkelijker, groter en agressiever. Die bonobo's zijn meer de hippies onder de mensapen: "make love, no war" is hun motto. Ze worden ook wel de sexapen genoemd en dat hebben wij van zeer nabij mee kunnen maken. Hi...hi...die preutse Amerikanen wisten zich er geen raad mee en liepen snel door. Het mensvolk daarentegen heeft zich kostelijk vermaakt met die schaamteloze bonobo's.

Highlight van deze dierentuin zijn de reuzenpanda's. Er zitten hier 5 van deze tot de verbeelding sprekende dieren. Gelukkig hadden we al reuzenpanda's in de dierentuin van Chang Mai, Thailand gezien. Want voor de "pandatrail" stond een enorme rij te wachten en we hadden geen zin om ons daarbij aan te sluiten. Er waren genoeg andere dieren te zien, waaronder een flink aantal koala's (hoog "ach wat schattig" gehalte). Enfin, het mensvolk en ik hebben een paar erg leuke uren doorgebracht in deze dierentuin.

Onderweg naar Los Angeles hebben we nog een tussenstop gemaakt in Costa Mesa, we hadden tenslotte nog 'n missie. In het meest luxueuze shopping centre van Californie, South Coast Plaza, zit namelijk een Adidaswinkel. En Mike had z'n zinnen gezet op een paar rode Adidas Originals, die we in San Francisco en Las Vegas niet meer konden krijgen in zijn maat. Ook hier niet meer te krijgen, maar wel vet coole rood-zwarte in US maat 12 (= maatje boot 46,5!). Die werden 't uiteindelijk: mission successfully completed!

En vervolgens zit je dan aan de Sunset Boulevard in Hollywood buiten op een terras heerlijk Italiaans te eten terwijl de meest mooie auto's je voorbij rijden. Jawel we zijn in LA! Later!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp