Grand Canyon - Kingman - San Diego

3 augustus 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vrijdag 2 juli: Route 66 Kingman
Van de Grand Canyon naar Kingman is maar zo'n 3,5 rijden, waarvan wij het grootste deel op Route 66 hebben gezeten. Een historische weg, die van het oosten (Chicago) naar het westen (Los Angeles) van de VS loopt. Tegenwoordig qua verkeer van geen enkele betekenis meer, maar inmiddels wel een "cultroute", dus leuk om te doen. Zoals ons reisboek zegt: "Op de route 66 is de reis het doel. De kracht van Route 66 is het gebrek aan bezienswaardigheden, er zijn vooral verborgen belevenissen." Nou, dat klopt hoor. Zeker als je in het plaatsje Seligman komt en bij Delgadillo's Snow Cap hotdogs en softijs (YES!) gaat eten. Die tent alleen al is een belevenis. De grote mensapen vonden 't wel wat hebben om over deze weg te toeren onder het genot van heerlijke zestiger jaren muziek. Tja, dat krijg je met die middelbare oudere jongeren! Genant gewoon...

We kwamen al vroeg in Kingman aan en het is hier snikheet. Kingman is zo'n typisch, langgerekte Amerikaanse plaats met een hoog "cowboygehalte". MensKees en Jim vertrokken naar het Route 66 Museum, alwaar weinig bijzonders, ofwel bijzonder weinig te zien was. Menspuber Mike lag direct een tijd in het zwembad en ik moest natuurlijk weer aan de bak als reisverslaggeefster. Ff lekker een moment voor mezelf...

Zaterdag 3 juli: Kingman - San Diego
Vandaag een reisdag, we moesten ruim 600 km overbruggen naar San Diego. De eerste 300 km waren oersaai, voornamelijk door de Mojave Woestijn. Helemaal niks te zien, behalve zand en stenen. Daarna werd het meer groen, steeds meer bebouwd en drukker op de weg. We hebben zelfs even in de file gestaan. Met behulp van de gps zeer gemakkelijk ons hotel voor 2 nachten gevonden in San Diego.

Morgen gaan we een dagje "pretparken" (nieuw werkwoord), we gaan naar Sea World. Heb zo'n angstig gevoel, dat het wel eens een natte bedoening zou kunnen worden daar. En wellicht dat jullie je kunnen herinneren, dat Lola CC helemaal niet van nattigheid houdt. Nou, zal er nog eens 'n nachtje over slapen of ik morgen meega. Jullie horen 't wel. Later!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp!