San Francisco - Yosemite - Mammoth Lakes

26 juli 2013 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Woensdag 24 juli: Cedar Lodge Yosemite Murders
Inmiddels zijn we aanbeland in de Cedar Lodge in Portal, net even buiten Yosemite National Park. Deze lodge heeft een nogal luguber verleden en het is best wel een spannend verhaal. Vanaf 1997 werkte ene Cary Stayner als klusjesman in de Cedar Lodge en deze Cary was een echte engerd. Tussen februari en juli 1999 vermoordde hij 4 vrouwen op gruwelijke wijze. 3 van deze vrouwen verbleven in de Cedar Lodge: een moeder met haar 15-jarige dochter en hun 16-jarige reisgenote. De 4e vrouw was een werkneemster van de Yosemite National Institute. In eerste instantie was Stayner geen verdachte tijdens de ondervragingen van het Cedar Lodge peroneel door rechercheurs. Maar toen het onthoofde lichaam van zijn 4e slachtoffer werd gevonden, vertelden getuigen dat ze een blauwe auto van een bepaald merk en bouwjaar buiten de cabin van het slachtoffer hadden zien staan. De auto was eigendom van Stayner. Tijdens ondervragingen door de FBI bekende Stayner alle 4 de moorden. Tevens vertelde hij dat hij al vanaf zijn 7e ervan droomde om vrouwen te vermoorden (wat 'n griezel). Stayner kreeg uiteindelijk de doodstraf in 2002 en zit sindsdien op "deathrow" in de San Quentin gevangenis in Californië.

Zo, nu de kop eraf is (en ik bedoel natuurlijk van mijn nieuwe verhaal), ga ik maar eens verder van waar ik gebleven was: in San Francisco, waar mensKees samen met Jim in alle vroegte onze huurauto ophaalde bij de luchthaven. Wederom een beste bak, een GMC, voorzien van alle comfort en gemakken. Na ons laatste ontbijt bij Lori's Diner ging onze roadtrip dan echt van start en begon al spectaculair: over de kilometers lange Bay Bridge richting Portland. En hoewel we een gps hebben, besloten we het Rand McNally Road Book erbij te pakken en onze eigen, ietwat langere route uit te stippelen. Op het laatste gedeelte na, was de trip nogal saai en na een korte stop voor lunch, arriveerden we rond 16u00 in de Cedar Lodge. Aangezien het hier behoorlijk warm is (zo'n 35 graden), lagen de menspubers al snel in het zwembad en zaten de grote mensapen aan de bar met een koel alcoholisch drankje. Het temperatuurverschil met San Francisco is nogal groot, daar kwam de temperatuur niet boven de 18-20 graden uit en was 't er 's avonds nogal koud door de wind. Ik denk niet dat we vanaf nu het nog koud zullen hebben, we gaan alleen nog maar naar warme oorden.

Donderdag 25 juli: Yosemite National Park
Ik zal er geen doekjes om winden mensapen, Lola en het mensvolk vonden dit park een enorme deceptie. Niet dat het daar niet mooi was. Integendeel het is er prachtig. Alleen jammer dat massa's auto's en mensen de natuur daar zo verstoren. Niet normaal zo druk, had eerder het idee dat we in Disney World waren. En dan blijkt, dat de op 4 na grootste waterval ter wereld nog maar een klein pisstraaltje produceert vanaf de "lower falls". Bij de "upper falls" was al helemaal geen water meer te zien. Enfin, we hebben er toch nog een aardige dag van weten te maken, maar de menspubers waren blij dat we weer terug waren in de lodge, die doken direct het zwembad weer in.

Vrijdag 26 juli: Mammoth Lakes
Vandaag door Yosemite via de Tioga-pas naar Mammoth Lakes gereden, een tussenstop op weg naar Las Vegas. Mammoth Lakes is een skigebied en wat denken jullie: het regent hier! Het is hier wel mooi en het Sierra Nevada Resort is echt zo'n knusse skilodge van hout. Het is er goed toeven en ik heb eindelijk weer de beschikking over wifi, zodat ik mijn verslag de lucht in kan slingeren. Morgen rijden we door Death Valley naar Las Vegas. Vanaf Vegas laat ik ongetwijfeld wel weer van me horen. Later!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp!

1. Angela Lemmens:
    27 juli 2013
    Er is niet veel veranderd in de afgelopen 34jaar. Wij hebben bijna dezelfde reis gemaakt zo'n 34 jaar geleden alleen begonnen wij in Baton Rouge, Louisiana en eindigden na 6 weken in SF. Ook in Yosemite park geweest een deceptie idd.ook temperaturen verschil zo enorm maar prachtige trip en ik heb weer genoten van je verslag...
  2. Annemarie:
    27 juli 2013
    Ik zie allemaal bekende plaatsen voorbij komen, niet uit eigen ervaring, dat dan weer niet ;-) ...... Portland, Nike, en Deathvalley, waar "Badwater" elk jaar gelopen wordt! Gelukkig hoppen jullie van de ene plek naar de andere plek, toch steeds weer een "verrassing" waar je terecht komt! Groeten en veel plezier nog!!