Hongkong

8 augustus 2014 - Hong Kong Island, China

Hi Apen,

We zijn in de Grand Harbour Kowloon, Hongkong

8 augustus
Zo zijn we gewoon in China en ik val maar direct met de deur in huis: Hongkong is vet cool! We zijn hier eergister avond laat aangekomen en het mensvolk (minus Kees, die is hier al 2 keer is geweest en gaat volgende maand weer hier naar toe!) hadden gelijk zoiets van WOW! Die skyline! Gisteren op pad gegaan met de "Big Bus" (hop-on-hop-off) en de harbour ferry naar de overkant. Vervolgens met een trammetje omhoog naar het hoogste punt van Hongkong (550 meter) met een schitterend uitzicht over de hele stad. De menspubers herkenden veel van "Wie is de mol", een van de favoriete programma's van het mensvolk. Kowloon is erg levendig en daar hebben we 's avonds ook nog erg van genoten.
Om 03u30 kwam menspuber Mike hondsberoerd naar de kamer van de grote mensen. Bleek dat ook mensKees ziek was! Wat voelden ze zich ellendig! Vanochtend hebben we ze samen op één kamer gelegd, kopjes thee en droge toast gegeven en zijn de overgebleven 2 luitjes van het mensvolk samen op pad gegaan. Natuurlijk was ik er ook bij en we hebben samen met de Big Bus Kowloon bekeken. Kowloon heeft een grote Chinatown (ook raar, we zitten hier toch China...) en daar hebben we een beetje doorheen gewandeld. Echter, het was vandaag smoorheet, dus hielden we die wandeling snel voor gezien en doken de airco gekoelde bus weer in om naar het shopping gebeuren te verkassen. Want Apen, Hongkong is één groot shoppingwalhalla en die shops zijn allemaal airconditioned! Na de lunch bij Starbucks ging mensBetty eventjes helemaal los. Met "personal mensshopper" Jim aan haar zijde werd leuke kleding uitgezocht. En toen ze niet kon beslissen wat ze wilde kopen (want tenslotte was het allemaal even leuk), zei haar wijze adviseur: "dan neem je toch alles!". Zo gezegd, zo gedaan en om 15u30 waren we terug in het hotel om de boel bij de ziekenboeg eens op te nemen. De zieke mensmannen hadden de hele dag geslapen en mensBetty maakte maar weer eens een kopje thee, regelde dat de badkamer werd schoongemaakt en liet roomservice 2 kommen heldere soep en wat brood brengen. Nu eens kijken of dat binnen blijft, want morgen vliegen we terug naar Amsterdam en dan kunnen we geen zieken gebruiken.

Tja Apen, onze geweldige reis zit er jammer genoeg op. Wat hebben we genoten van Bali, maar vooral van het regenwoud op Sumatra. De vriendelijke mensen, de prachtige natuur met die bijzondere dieren, het avontuur en de aktie. Het was helemaal te gek! Nu maar hopen dat het mensvolk iets leuks gaat verzinnen voor volgend jaar, dan hou ik tenminste mijn baan als reisverslaggeefster. Heb er wel vertrouwen in hoor want ik ken het mensvolk inmiddels, die verzinnen vast wel weer iets exotisch en avontuurlijks. Dus zeg ik: later!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp!