Bryce Canyon & Zion NP's

30 juli 2013 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Maandag 29 juli: Bryce Canyon National Park
De hectiek van Las Vegas en het Luxor hotel (overigens het 7e grootste hotel ter wereld met 4.408 kamers!) achter ons gelaten. Hoewel we aan de rand van Zion gaan overnachten, besloten de grote mensapen, dat we eerst naar Bryce Canyon zouden rijden. Dat was best cool, we hebben vandaag 3 van de 52 staten van de VS gedaan: Nevada, Arizona en Utah! En daarnaast zitten we hier in Utah nu op 8 uur tijdsverschil met Nederland i.p.v. 9 uur.

Bryce Canyon is erg mooi en bijzonder met die aparte rotsformaties, genaamd Hoodoos. Wat het verder ook wel leuk maakte was, dat het er niet achterlijk druk was, zoals in Yosemite. Er loopt maar één weg door het park en er zijn verschillende uitzichtpunten, waar het mensvolk veel heeft staan fotograferen omdat het er zo mooi was.

Door dat hele Bryce-gebeuren kwamen we pas om 20u30 aan in de Pioneer Lodge in Springdale. Maar de route er naar toe door Zion National Park was al dermate prachtig, dat we ons verheugen op morgen als we de "scenic route" gaan fietsen. Daar waar geen auto's mogen komen.

Enfin, het mensvolk gaat dus morgen fietsen. Mind you, met de fietsen in een bus naar boven en dan lekker afdalen en stoppen op mooie plekken. Lui mensvolk!

Dinsdag 30 juli: Zion National Park
"Spring maar achterop bij mij, achter op mijn fiets..." Dat liedje zat vanochtend gelijk al in mijn hoofd, want het mensvolk gaat fietsen en aangezien ik niet bij de trappers kan, ga ik achterop. Kan ik in ieder geval een adequaat verslag van de dag maken. In Springdale de fietsen opgehaald, de fietsen voorop de shuttlebus gezet en met de bus het park in naar boven, naar "Temple of Sinawa". Daar hebben we eerst een trail gelopen en vervolgens afgedaald naar de Zion Lodge voor drinks & snacks. Het is hier prachtig! De rode rotsen en groene canyons met daarboven een knalblauwe lucht: zo mooi! Vanuit de Zion Lodge weer een "hike" gedaan naar de Emerald Pools en vervolgens naar beneden gefietst, via het Visitors Centre terug naar de fietsenverhuur.

De menspubers liggen inmiddels in het zwembad af te koelen van deze warme, actieve, vet coole dag. En Lola CC? Die zit lekker te chillen met 'n colaatje (de beker en ik zijn even groot).

Morgen gaan we naar de Grand Canyon. Die schijnt nogal groot te zijn, ben benieuwd. Op enig moment zal ik wel weer van me laten horen. Later!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp!

1. Angela Lemmens:
    31 juli 2013
    Top
  2. Thijn en perry:
    31 juli 2013
    Tip voor the Grand Canyon: maak een helicoptervlucht!!!