Thailand - Vietnam - Cambodja - Thailand

28 juni 2015 - Haarlem, Nederland

Hallo Apen!

Aangezien het tijd is voor een reis, meld ik me maar weer eens. Want over een dag of tien vertrek ik samen met het mensvolk naar Azië en reizen we door 3 landen in zo’n 3,5 week.

We vertrekken woensdag 8 juli a.s. en vliegen naar Bangkok. Van daar uit reizen we direct door naar Pattaya, alwaar het mensvolk gaat ontjetlaggen (nieuw werkwoord) door zich een versukkeling te gaan luieren in een luxe hotel aan het strand aldaar.

Dan vliegen we door naar Hanoi in Vietnam, gaan naar de “hilltribes” in Mai Chau en weer terug naar Hanoi. Vervolgens vliegen we naar Hoi An, wat ’s avonds verlicht wordt door lampionnen en dat bekend staat om de kleermakersbedrijfsjes. Komt goed uit, want ben zwaar toe aan een nieuw pakje! In Hoi An gaan we fietsen (ik natuurlijk niet, kan niet bij de trappers) met een gids. Dan vliegen we weer door naar Ho Chi Minh City (het oude Saigon) en gaan de Cu Chi tunnels in. Vanuit deze tunnels opereerde de Viet Cong tijdens de oorlog tegen Zuid Vietnam en de Amerikanen.

Via de Mekong Delta varen en rijden we in 3 dagen naar Phnom Penh in Cambodja en gaan we met een gids o.a. het Tuol Sleng museum en de Killing Fields bekijken. Die Pol Pot was bepaald geen lieverdje en ik heb begrepen dat de Rode Khmer verantwoordelijk is voor de dood van ongeveer 1,7 tot 2 miljoen mensen op een bevolking van 7 miljoen tijdens hun bewind (1975 – 1979). Fijne luitjes!

Van Phnom Penh reizen we naar Siem Reap in Cambodja. Daar bevindt zich het grootste religieuze bouwwerk ter wereld: de hindoeïstische tempel Angkor Wat. Nou heb ik al eens een tempel gezien, maar vooruit, deze schijnt wel heel erg groot te zijn!

Onze laatste etappe van de reis gaat weer terug naar Bangkok. We gaan nog een middagje fietsen door het levendige Chinatown en de groene buitenwijken van Bangkok. Leuk toch!

Deze vakantie wordt voor Lola CC een geheel nieuwe ervaring. Geen dieren, geen regenwoud, geen vette actie en avontuur, maar CULTUUR! Ik ben benieuwd. Enfin, jullie horen van mij spoedig wat ik er zoal van vind!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp