Siem Reap/Angkor Wat

28 juli 2015 - Siem Reap, Cambodja

Hallo Apen,

Maandag 27 juli. Vandaag gaan we het grootste religieuze bouwwerk ter wereld bekijken: de Angkor Wat. Nou hebben we het hier niet over 1 tempel, maar een enorm voormalig ommuurd tempelcomplex met tientallen tempels of zo...De meesten zijn gebouwd 900 tot 1100 jaar geleden. Het Angkor complex is zo groot, dat het echt niet te belopen is, dus worden we telkens met een busje naar een nieuwe plek vervoerd.

We hebben de 3 belangrijkste tempels "gedaan" en dat vonden de menspubers dan ook meer dan voldoende: Angkor Thom, Ta Prohm en de grootste, de Angkor Wat zelf. En die laatste was dan ook tevens de mooiste en indrukwekkendste. Angkor Wat is een van de belangrijkste overblijfselen uit de periode van het Khmer-rijk. De tempel lag in de hoofdstad van van het rijk, die tegenwoordig ook Angkor wordt genoemd. Enfin, we zijn er van 08u00 tot 15u30 mee bezig geweest en dat was voor het mensvolk en mij meer dan voldoende!

Siem Reap heeft een bruisend uitgaanscentrum: in en rond de zogenaamde "Pub Street". Heel veel restaurants, bars en clubs. Erg levendig en gezellig. Daar is het mensvolk gisteravond ingedoken en de menspubers zijn met een groepje leeftijdgenoten eens lekker wezen stappen.

Aangezien we sinds Hoi An alleen maar aan het reizen en bezichtigen zijn geweest, hebben we vandaag een rust- en chilldag ingelast. Lekker luieren op de ligbedden bij het zwembad en gewoon helemaal niets bijzonders doen.

Morgen gaan we "overland" naar Bangkok en zijn daar wel een dagje mee bezig. Bangkok is onze laatste stop voordat we weer naar Nederland vliegen. Zo geen zin in! Later!

Knuffel van Lola Coole Chimp