If you're going to San Francisco...

19 juli 2013 - Haarlem, Nederland

...be sure to wear some flowers in your hair! Dit zong Scott McKenzie in 1967. San Francisco was indertijd een bolwerk van de hippiecultuur en ik ben benieuwd wat daar nog van over is. Heb wel begrepen dat deze stad nog steeds hip is en zeer liberaal voor Amerikaanse begrippen. A.s. zondag vliegen we met de KLM (Koole Lola Maatschappij) naar San Francisco, maar die bloemen in mijn haar laat ik zitten. Die zijn verwelkt tegen de tijd dat we daar aankomen, aangezien het 11 uur vliegen is. We gaan dit keer wel in de comfort klasse, da's toch minder afzien voor die lange mensmannen...

Bij onze routekaart staat dat we nu nog zo'n 19.500 km voor de boeg hebben. Poeh, da's niet zo'n klein beetje! Daar zitten dan wel de heen- en terugreis bij inbegrepen, maar toch!

In San Francisco gaan we natuurlijk een en ander ondernemen, waaronder een trip naar Alcatraz. We zijn hier nu de film "Escape from Alcatraz" met Clint Eastwood aan het bekijken (prima film) en hebben de serie Alcatraz gevolgd op tv. Dan weten de menspubers maar waar we het over gaan hebben aldaar.

Enfin, ik meld me wel weer vanuit San Francisco. Ik neem natuurlijk mijn iPet mee en aan wifi zal ik wel geen gebrek hebben in de VS. Later!

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp