Fietsen in Sitges

2 augustus 2016 - Sitges, Spanje

Vrienden,

Als rechtgeaarde Nederlanders hebben wij fietsen gehuurd om ons in Sitges te verplaatsen. Da's best grappig, aangezien mijn fiets in Haarlem al jaren staat te roesten in de schuur. Ik ben dus een zg. "vakantiefietser". Laat ik 't er maar op houden dat fietsen op Bali, in Vietnam, Bangkok of zelfs in Sitges een stuk exotischer is dan fietsen naar de Albert Heijn in Haarlem!

Nu is Sitges behoorlijk heuvelachtig en dat valt niet altijd mee. Van ons huis naar het strand gaat het vnl. "downhill" en da's lekker. Maar "what goes down, must come up", dus die terugreis is behoorlijk afzien! De oplossing voor dit afzien hadden we al snel gevonden: we lassen tussenstops in. Cava en tapas tussenstops op diverse strategische locaties wel te verstaan! En zo is die terugreis een gezellig drink- en eetgelag geworden, waar ik me nu al weer op verheug i.p.v. dat ik er tegenop zie! Elk nadeel heeft zijn voordeel en mijn glas is altijd (half)vol...

Liefs, Betty

PS: Bedankt Lola CC voor het lenen van wat sch(r)ijfruimte op je reisblog!