Door Atlas en oases...

3 mei 2013 - Rissani, Marokko

Salem aleikum Apen!

Het is vandaag donderdag 2 mei en tevens de langste reisdag met de auto. We moeten tenslotte helemaal naar het zuiden, naar de rand van de Erg Chebbi woestijn.  Zo'n 425 km, maar bepaald niet over een lekkere autosnelweg, dus opschieten: ho maar! Onderweg naar Midelt door een enorm desolaat maanlandschap gereden, waar we alleen maar schaapsherders en geitenhoeders tegenkwamen met hun bijbehorende dieren en een paar verdwaalde ezels. De lunch werd genuttigd in een Marokkaans "fast food" restaurant in Midelt: prima kip met patat waar de menspubers best wel blij van werden.

Vanaf Midelt, dat al op 1500 meter ligt, rijden we de Hoge Atlas in naar Errachidia. Vervolgens dalen we weer af naar de Ziz-vallei en komen in de Kasbah Ennasra in Rissani aan. Een lange, maar prachtige rit met veel afwisselende landschappen: bergen, valleien met oases, kloven en zelfs een azuurblauw stuwmeer. Super cool!

De Kasbah Ennasra is ook een oase op zich. Het is goed uit te houden hier: lekkere terrassen met ligbedden, een zwembad, wifi en voor de grote mensapen alcoholische versnaperingen. Prima toch! We slapen met het hele mensvolk in de Hassan (daar heb je 'm weer) suite, wat mensBetty wat minder vindt omdat ze de badkamer met 3 mannen moet delen...

Vandaag (3 mei) gaan we lekker chillen in de kasbah en vervolgens aan het einde van de middag naar Merzouga. Van daaruit per kameel (ofwel 1 KK) de woestijn in voor de overnachting aldaar. Dat ziet Lola CC helemaal zitten en zal jullie natuurlijk verslag doen van haar avonturen bij terugkomst in de Kasbah Ennasra.

Tot zover en dikke knuffel van Lola Coole Chimp!