Als je links kijkt, zie je rechts niks...

24 januari 2017 - Nakhon Si Thammarat, Thailand

Hallo Apen,

Lola CC en het mensvolk zijn lekker aan 't roadtrippen, vandaar de titel van mijn blog. Overigens, geldt dit andersom ook natuurlijk. Komt er dus op neer dat ik ogen tekort heb. Er is zoveel te zien! We zijn vanochtend uit Koh Samui vertrokken met de huurauto van Budget, een best luxe bakkie hoor. Met deze auto moesten we dus op de ferry naar het vasteland, wat best nog wel een spannende onderneming was. MensBetty ging te voet aan boord, die heeft iets tegen auto's en ferries...!?! Nou, ik bleef lekker bij mensMichiel in de auto zitten hoor, vond 't wel cool! Leuk hoor die boottocht van ruim 1,5 uur en het goede nieuws is dat het zonnetje uitbundig scheen!

Aangekomen in Donsak City (mag verder geen naam hebben), zijn we lekker gaan toeren richting Nakhon Si Thammarat (spreek uit als tamme rat). We hadden van de Thaise touroperator een prachtige beschrijving gekregen van een toeristische route en dat bleek inderdaad een soort puzzelrit waar het mensvolk niet helemaal mee uit de voeten kon en er maar een eigen draai aangaf. Was er wel prachtig hoor, heel landelijk en mooi groen. Toen ze uiteindelijk besloten om dan toch maar de gps te gebruiken en hadden uitgevogeld hoe dat ding werkte, viel ie uit! Zei ik het niet! Bleek de oplader niet te werken...

Enfin, het Twin Lotus Hotel in Tamme Rat hebben we ook zonder gps makkelijk kunnen vinden. Het hotel van 17 verdiepingen steekt met gemak uit boven deze grote, haveloze stad, waar wij verder niks te zoeken hebben. Het is voor ons alleen maar een overnachtingsplek. Morgen gaan we verder naar Krabi (krijg er een beetje jeuk van) aan de Andamanse Zee. Daar blijven we 2 nachtjes in een fijn strandreservaatje. Lekker! Later...