Poort van de hel

13 maart 2020 - Nakuru County, Kenia

Jambo Mensvolk!

Vandaag op vrijdag de 13e deden wij een tripje/gamedrive door Hell’s Gate National Park. Nou daar had ik toch even zo mijn bedenkingen over! Vrijdag de 13e en Poort van de hel, geen fijne combinatie dacht ik zo.

We kregen er bij de gate van het park nog een extra gids bij, Kevin. Dat vond ik wel verdacht en waarom was ons een raadsel. Gelukkig bleek Kevin later toch erg van nut te zijn!

De naam van het park doet anders vermoeden, maar het is rustig en heel zen daar. Giraffen, zebra’s, impala’s, gazellen en pumba’s her en der in een mooie natuur. Tot zover dus geen vuiltje aan de lucht...

Het park centreert zich rond de krater van de slapende Mount Longonot vulkaan en hier mag je ook wandelen en fietsen. Vind ik toch een beetje raar omdat er ook leeuwen, cheetah’s en luipaarden leven en die zijn toch zeker niet voor de poes! 😱

De populairste wandelroute is die door de Njorowa Gorge die op sommige plaatsen slechts enkele meters breed is. Momenteel is deze wandelroute afgesloten en daar was MensBetty bepaald niet rouwig om. Dus werd besloten om naar een uitkijkpunt op de kloof te rijden via een steil weggetje met zand en stenen naar beneden.

Maar “What’s goes down must come up” en dat bleek nogal een probleem te zijn! Major Tom heeft vele pogingen gedaan om naar boven te komen, maar helaas bleef de safaribus uiteindelijk halverwege steken en was er geen beweging meer in te krijgen! Enfin, om een lang verhaal kort te maken, we hebben daar 2 uur gestaan!

Kevin had wel snel hulptroepen ingeschakeld maar zelfs met 10 man lukte het nog steeds niet om de bus los te trekken. Pas nadat we een schoolbus hadden aangehouden en alle jongens mee gingen duwen kwam de safaribus los, tot grote hilariteit en gejoel van de achtergebleven meisjes in de schoolbus. Pffff...wat een opluchting!

Mensvolk én Major Tom waren toen wel helemaal klaar met dat helse park! Dus zijn we teruggaan naar onze lodge voor een late lunch, een fijne douche en zitten nu voor onze tent ⛺️ lekker bij te komen en te genieten van de rust en van het mooie uitzicht op het kratermeer.

Morgen reizen we door naar Masai Mara National Reserve. En hoewel we al zoveel moois hebben gezien, zou deze laatste bestemming het hoogtepunt van onze reis moeten worden! Ik ben heel benieuwd! Later...