Gabh an lá!

11 augustus 2018 - Clonakilty, Ierland

Vertaling: Pluk de dag!

Mizen Head & Me

En dat lukt hier best aardig...

Vrijdagochtend rond 10 uur plaatselijke tijd zijn we geland op Cork en hebben de huurauto opgehaald. Dat was toch even een dingetje voor mensBetty. Want wat kregen wij (of all cars!): een Dacia Sandero. En als ze in één auto niet dood gevonden wil worden...juist! Maar je moet rijden met de auto die je krijgt, dus doopte ze de Dacia Sandero om tot een Dacia Aversie. Stuur rechts, links rijden en gaan dus.

Gelukkig is mijn reislustige mensvolk lekker voortvarend en aangezien het prachtig weer was, zijn wij maar gelijk een van de highlights van dit deel van Ierland gaan doen: een tocht naar Mizen Head, de meest zuidwestelijke punt (kaap) van Ierland. De autorit naar het schiereiland was al zeer de moeite waard en Mizen Head is adembenemend mooi! Daar slaan de golven van de donkerblauwe Atlantische Oceaan stuk op de ruige kliffen. En dat tegen een prachtige blauwe lucht, zo fotogeniek daar! Er zijn meerdere uitkijkpunten en een spectaculaire brug over een kloof. Vet cool genoten van dit schitterende stuk natuur.

Vandaag zou het mensvolk gaan golfen, maar het regende en werd het programma omgegooid. We zijn tenslotte niet voor één gat te vangen, dus besloot het mensvolk om een deel van de route over het Beara schiereiland (Ring of Beara) te gaan doen. De route over het schiereiland Iveragh, Ring of Kerry is zo ongeveer de bekendste toeristische attractie van Ierland, maar die van Baera schijnt er volgens onze reisgids niet voor onder te doen. Jammer van de regen en de mist op de Healy pas, maar ook daar was het erg mooi!

We slapen vannacht nog in een B&B in Clonakilty en morgen gaan we richting Killarney. Dan komen wij langs Bantry en heel toevallig ligt daar een erg mooie golfbaan. Een echte links* course met 14 holes die over de baai uitkijken. Oh, dat lijkt me wel vet cool! Jullie horen nog wel hoe het was. Later...

Dikke knuffel van Lola Coole Chimp!

* Voor de niet-golfers onder jullie: Een golfbaan wordt soms beschreven als een linksbaan, als hij aan zee ligt en dat daardoor de wind een dominante factor is.Mizen HeadMizen HeadMet MensKees bij de brugMizen HeadMizen HeadMizen HeadDe Dacia Aversie