The world cup of wildlife

15 maart 2020 - Talek, Kenia

Jambo Mensvolk!

Zo wordt de Masai Mara National Reserve ook wel genoemd...en daar is geen woord over gelogen! Gistermiddag hier aangekomen in het Basecamp Masai Mara. Mooie ligging van de luxe tenten aan de snelstromende rivier de Talek en uitzicht op de savanne. Dit tented camp wordt gerund door het Masaivolk en de opbrengsten komen geheel ten goede aan de Masai gemeenschap alhier. Dat vind ik wel mooi! En lekker belangrijk: Barack Obama en zijn gezin hebben hier ook gebivakkeerd en zij hebben hier een eigen bosje (zie foto’s). Denk er nu ook over om mijn eigen Lola Coole 😎 Chimp bos daar te gaan aanleggen!

Gisteren bij binnenkomst van het park direct een leeuwin over de weg zien lopen tussen de safaribusjes door. En hier staan de vlaktes vol met buffels, zebra's, olifanten, giraffen, topi’s (ik noem ze toppies), thomson gazelle’s, wrattenzwijnen, struisvogels en impala’s. Enfin je waant je hier in een documentaire van Nat Geo Wild! Echt zo cool 😎!

Gistermiddag viel onze gamedrive letterlijk en figuurlijk in het water. De lucht werd zwart en het begon heel hard te waaien en te regenen. Dus ging het dak dicht. Jammer, maar vanochtend met een zonnetje maakte alles weer goed!

Vanochtend een gamedrive van ruim 4 uur gemaakt en zoveel moois gezien, er viel bijna niet tegen op te fotograferen. Highlights waren de 2 jachtluipaarden die op zo’n 3 meter voor ons busje zaten te kijken of er wat te eten viel. In de verte stond een eenzame gazelle en dat vond ik al niet slim van dat diertje. De cheetah’s hadden ‘m ook gespot en slopen ieder van een andere kant door het hoge gras. Opeens ging er een op volle snelheid achter de gazelle aan! Ongelooflijk snel! Maar de gazelle was dat ook. Een jachtluipaard houdt zijn topsnelheid maar enkele seconden vol en voordat we er erg in hadden was de jacht voorbij: mis poes!

Een eind verderop lagen 10 leeuwen te chillen tussen de struiken en één voor één kwamen ze te voorschijn om op hun gemakje de vlakte op te lopen. Een leeuwin ging nog even tegen een safaribusje aan liggen in de schaduw. Ook wel weer erg cool 😎!

Vanmiddag weer een groep van 6 leeuwen gezien van héél dichtbij! Vet cool, we hadden ze kunnen aanraken, zo dichtbij! Ze wandelden langs en gingen gezellig voor de safaribus liggen. Tot besluit met Major Tom op de savanne tijdens zonsondergang een fles prosecco open getrokken en geproost op deze prachtige reis!

Morgenochtend doen we onze laatste gamedrive door de Masai Mara en rijden dan door naar Nairobi. Dan zit het erop en kunnen wij bijkomen van al het gereis en de opgedane indrukken. Dinsdagochtend vliegen we om 08u00 weer terug naar Nederland met Kenya Airways.

Kwaheri en dikke knuffel 💋

Lola Coole 😎 Chimp

1. Gerda:
    18 maart 2020
    Geweldige reis hebben jullie gemaakt. Nu weer terug in de Corona realiteit.
    Pas goed op jezelf