Voorpret

12 februari 2020 - Haarlem, Nederland

Habari mensapen,

Zoals het een coole chimp/reisverslaggeefster betaamt ben ik mij als vanzelfsprekend goed aan het voorbereiden op onze safarireis naar Kenia. De visa, vaccinaties,  malariapillen en de 50% DEET laat ik fijn aan het mensvolk over. Dat heb ik allemaal niet nodig. Hakuna matata…lekker relaxed!

Ben me wel vast aan het inlezen over de plekken waar we naar toe gaan en die zien er veelbelovend uit! Hoop dit keer wel jachtluipaarden, luipaarden en veel leeuwen te zien. In Zuid-Afrika in 2010 hebben we maar één mannetjesleeuw gezien en de (jacht)luipaarden misten we telkens. MensBetty noemt dit dan ook nog steeds “de vakantie van de gemiste dieren”. Welke dieren momenteel zeker niet te missen zijn in Kenia, zijn de woestijnsprinkhanen die dat land leeg eten. Daar zit ik nou echt niet op te wachten. Van die grote insecten (6 tot 9 cm 😱) in miljoenenzwermen! Brrrrr...niet cool!

En, niet geheel onbelangrijk, doe ik ook nog even een luistercursus Swahili voor beginners. Da’s best lastig hoor, zelfs voor een chimp met een behoorlijke talenknobbel. Ben nog niet veel verder gekomen dan Habari (hallo), Sawa (OK), Ndio (ja), Hapana (nee), Asante (bedankt) en Lala salama (welterusten). Maar met deze nieuw verworven kennis kom ik vast al een heel eind. 😘

Qua vakantie-outfit zit ik gebakken. MensBetty heeft voor mij een cool safaripak aangeschaft en daar ga ik geheid de show mee stelen in Kenia!

Al met al heb ik het behoorlijk druk met die voorbereidingen, dus ben ik wel aan vakantie toe. Ik tel de weken/dagen af...

Kwa heri en een dikke knuffel 💋