Karibu in Kenia!

6 maart 2020 - Diani Beach, Kenia

Jambo Mensvolk!

Mijn mensvolk en ik hebben een dagje aan het strand op Diani Beach doorgebracht. Even een beetje bijkomen van de zeer late aankomst alhier. Fijne comfortabele vlucht naar Nairobi gehad met de Koele Lola Maatschappij en vervolgens door naar Mombasa met Kenya Airways. Daar werden we opgewacht door onze chauffeur en gids voor de komende 11 dagen: Major. Ik noem hem inmiddels al Major Tom.

Zoals verwacht is het hier prima toeven in het Pinewood Beach Resort. Had het hier wel een paar dagen uitgehouden, maar dat gaat niet gebeuren. Morgen in alle vroegte worden we opgehaald door Major en gaat onze safarireis beginnen!

We rijden eerst naar Tsavo East. Het Tsavo National Park omvat een oppervlakte van ruim 21.000 vierkante kilometer en is onder te verdelen in het Tsavo East NP en het Tsavo West NP. De parken worden van elkaar gescheiden door een snelweg en spoorrails en hebben elk een heel ander karakter.

Tsavo East is vooral droog en vlak, met uitgestrekte savannes. De bedoeling is dat we hier olifantenkuddes, buffels, krokodillen, leeuwen, zebra’s en nijlpaarden tegen komen. Ben benieuwd of dat gaat lukken! We slapen daar in Ashnil Aruba en deze lodge ligt dus niet in Aruba, logisch toch...

De volgende dag gaan we al weer vroeg uit de veren voor een “game-drive” door Tsavo East en rijden door naar Lumo Wildlife Sanctuary, dat ingeklemd ligt tussen Tsavo East en West en de Taita Game Sanctuary. We overnachten in Lumo in de Lions Bluff Lodge. Hier kunnen we ook nog een nachtsafari doen en dat lijkt mij best wel cool!

Tsavo West heeft een meer afwisselend landschap dat door vulkanische activiteit is gevormd. Het park is bergachtig en groen, er zijn meertjes, moerassen en waterbronnen, maar ook grote open vlaktes, steile bergen en vulkanisch gesteente. Wat betreft wildlife kom je hier vooral grote zoogdieren en veel vogels tegen.

Enfin, ik zal me wel niet gaan vervelen de komende dagen... Jullie horen van me!

Kwa heri en een dikke knuffel 💋,

Lola Coole 😎 Chimp

PS: Karibu is Swahili voor welkom!

1. Angela Lemmens:
    6 maart 2020
    Wat een mooie reis heerlijk genieten
    Dacht even die komen ook naar Aruba gezellig
  2. Henriëtte:
    6 maart 2020
    Heel veel plezier de komende dragen en ik zie het verhaal wel weer voorbij komen. Ik volg je op de voet Lola.
    Groetjes Henriëtte
  3. Iris Jon: