Back to my roots

9 januari 2023 - Haarlem, Nederland

Goeiedag mensvolk!

Afrika, het continent van mijn herkomst. Ik ben er dol op en mijn eigen mensvolkje gelukkig ook! Dat is nou wat ze noemen geïnfecteerd zijn met de 'African bug'! Na 2 prachtige reizen door Kenia gaan we weer naar Zuid-Afrika. Wel aan de andere kant dit keer, naar de zuidelijkste punt; Kaapstad en omgeving, wijn- en tuinroute. Nou dacht ik, we gaan op safari en dan bedoel ik natuurlijk dieren kijken. Maar nee hoor, het mensvolk had een heel ander programma in gedachte dit keer: een golf- en wijnsafari (zo noem ik het maar). Vond ik persoonlijk nogal een tegenvaller, dus hebben ze water bij de Zuid-Afrikaanse wijn gedaan en gaan we toch ook nog 2 nachten naar het Addo Elephant National Park. Dan komt mijn safaripak toch weer goed van pas.

Morgen vliegen we met de Koele Lola Maatschappij naar Kaapstad. Daar zijn we dan 5 nachten en gaan we naar Kaap de Goede Hoop (vindt Jaap Kaap echt helemaal top), de Tafelberg e.o., Robbeneiland en een rondje golfen. Doen we verder nog een citytour en op zondagochtend een gospeltour in een van de Townships. Vervolgens pakken we de huurauto en gaan we 'en route' naar Swellendam. Als jullie willen zien welke route we gaan doen, kijk dan op de kaart van mijn reisblog.

Mocht ik wat leuks of wetenswaardig te melden hebben, dan horen jullie van mij.

Tot gauw mensvolk!

💋 Lola Coole😎Chimp

1. Anneke:
    9 januari 2023
    Wat een heerlijk vooruitzicht Lola! Lekker genieten maar!